Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan: Yılın İlk Yarısında Büyüme Karnemiz Yüzde 29
Peugeot markasının Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 29 büyüyerek 41 bin 640 satış gerçekleştirdiklerini ve yüzde 6,8 pazar payına ulaştıklarını açıkladı. Kaplan, otomotiv basınıyla bir araya gelerek, yılın ilk 6 ayını değerlendirdi ve markanın yıl sonu hedeflerini paylaştı.
2025’i performans yılı olarak kabul ettiklerini belirten Kaplan, modellerinin neredeyse tamamının yenilendiği 2024 yılında 11 yeni model lansmanı gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Türkiye’nin otomobil ve hafif ticari araç pazarının yıllık bazda yüzde 5,2 büyüyerek 607 bin 977 adede ulaşmasını değerlendiren Kaplan, bu büyümede Peugeot’un etkisinin büyük olduğunu vurguladı.
Kaplan, 2025 yılının ikinci yarısında elektrikli araç yelpazesinin önemli olacağını belirterek, yeni 3008’in Plug-in Hybrid versiyonunun eylül ayında satışa sunulacağını duyurdu. Ayrıca, Peugeot’un tüm hedeflerini revize ettiklerini ve yıl sonu satış hedeflerini 77 bin olarak belirlediklerini ifade etti.
Peugeot markasının SUV segmentinde güçlü olduğunu vurgulayan Kaplan, elektrikli ve hibrit teknolojili modellerle satışların yüzde 35’ini gerçekleştirmeyi planladıklarını kaydetti. Ayrıca, Peugeot’un Tofaş ile birlikte değişimi hızlı bir şekilde gerçekleştirebileceğine inandığını belirtti.